Недавно је одржана је нова, редовна седница Општинског већа. Дневни ред који је првобитно садржао три тачке, проширен је за још четири, од којих се највећи број односио на усвајање предлога одлука везаних за рад локалног комуналног предузећа.
Предлог програма пословања, финанијског плана и посебног програма коришћења средстава из локалног буџета ЈКП “Прогрес” за текућу годину коначно је усвојен, након што је неколико пута од децембра скидан са дневног реда.
Председник већа Душан Илинчић образложио је да је у току бушење бунара у Зуквама и да оно треба да почне и у Свилеуви те да би се радови нормално одвијали, предвиђеном динамиком, неопходна су средства од општине која је могуће пребацити тек након усвајања ових докумената.
–Да бисмо то могли да урадимо, да платимо извођачима радова, морамо да усвојимо финансијски план, програм пословања и посебан програм коришћења средстава из буџета за јавно комунално предузеће. Општина може “Прогресу” да обезбеди 10 милиона 650 хиљада динара за одређене активности које су контролисане од стране општине и реч је о наменским средствима која се могу уложити искључиво у оно за шта су намењена, а то су инвестиције. То је максималан законски лимит. Расписана је јавна набавка и изабран извођач радова за бушење та два бунара чија је вредност радова преко 20 милиона динара. Да би спречили проблеме у водоснабдевању неопходна су нам нова изворишта, нови бунари, у овом случају два бунара- објаснио је Илинчић а његов предлог да се ове додатне тачке дневног реда разматрају и усвоје подржала је и Марија Терзић, чланица већа, која је подсетила на прошлогодишњу тешку ситуацију у водоснабдевању и на чињеницу да су потрошачи у Коцељеви и другим месним заједницама у току претходног лета били известан период без воде.
Дискутујући о предлозима програма и планова начелник одељења за привреду, пољопривреду, саобраћај, општу управу и јавне службе Миодраг Тадић предложио је да се у наредним годинама размишља о набавци једног универзалног возила које ће служити као цистерна за чишћење канализационе мреже и за прање улица.
–Видели смо после ових поплава да нам је то веома потребно. И не само после поплава. Потребе за овим возилом су сталне. Често нам је неопходно. Не знам да ли је то могуће сада урадити, али треба тражити начин. Увек је потребно опрати улице, очистити и мислим да би таква улагања била корисна и оправдана. Слажем се да је возило тог типа скупо, али би требало ићи у том правцу- рекао је Тадић а његов предлог подржала је Терзић истичући да се на годишњем нивоу само за намене чишћења канализације у Коцељеви опредељује четири милиона динара те да би тај новац можда могао да се усмери у набавку возила тог типа које би се отплаћивало на рате.
Већници су се у току дискусије дотакли и других тема које нису директно везане за новац и улагања већ за реорганизацију рада и потребу да се комунално предузеће прилагођава актуелним ситуацијама на терену, посебно када је реч о распореду и динамици одвожења смећа у периоду после поплава, јер је тада евиденто повећана количина отпада због чишћења објеката у домаћинстима.
РЕКОНСТРУКЦИЈА ЗГРАДЕ ВАТРОГАСНОГ ДОМА
Међу допунским тачкама нашао се и Споразум о побољшању услова рада ватрогасно-спасилачке јединице у Коцељеви а који подразумева реконструкцију и адаптацију постојећег ватрогасног дома у седишту општине. Реч је о неусловном и дотрајалом објекту, старом деценијама, који је потребно преуредити, адаптирати и прилагодити захтевима модерног функционисања ове јединице.
–Хоћемо буџетом да определимо извесну суму новца за санацију и адаптацију ове зграде која се не налази у својини општине, па самим тим морамо да добијемо сагласност од ресорног министарства, тачније од ватрогасно-спасилачког одељења, да добијемо одређене инструкције како можемо то да финансирамо у складу са законом. Ми смо урадили пројекат санације, реконструкције и адаптације објекта, обезбедили новац. Остаје да га верификује скупштина и онда стичемо услове да издвојимо средства и кренемо у реализацију овог споразума. Зграда ватрогасног дома је у катастрофалном стању и крајње је време да људима који тамо раде обезбедимо колико-толико нормалне услове- оценио је Илинчић.
Он је додао да је коцељевачку општину пре неколико месеци посетио помоћник министра унутрашњих послова и да је са руководством општине вођен конструктиван разговор у циљу побољшања услова рада запослених у овој јединици.
– Том приликом је обећао да ће се одређене ствари померити у овој области и у дому уколико ми прилагодимо зграду нормалним условима. Они ће обезбедити одређену опрему и то је оно што је суштина овог споразума. Треба папиролошки да урадимо оно што је до нас да би могли да кренемо у реализацију. Пројекат је урађен, средства од пет милиона су опредељена, пријављено у надлежном одељењу општинске управе- напоменуо је председник већа.
ДЕФИЦИТ НА КРАЈУ ПРОШЛЕ ГОДИНЕ ПРЕКО 76 МИЛИОНА ДИНАРА
Једна од редовних тачака на дневном реду прошлонедељне седнице био је нацрт одлуке о завршном рачуну буџета општине Коцељева за 2022. годину.
Приликом образложења предлога шеф одсека за финансије Милета Ковачевић напоменуо је да је локална самоуправа у прошлој години остварила буџетски дефицит, односно да је више потрошила него приходовала за 76 милиона 703 хиљаде динара.
–Тај дефицит је плод завршетка радова на предшколској установи, где смо средства добили крајем 2020. године а радови завршени прошле и по том основу је негде око 66 милиона дефицита. Други елемент је изградња стамбених објеката за социјално угрожене категорије становништва преко пројекта где смо у претходној години трошили она средства која смо добили крајем 2021. а обзиром на померање динамике радова и продужење тог уговора део радова па и прихода који смо по том основу требали да остваримо пренет је у 2023.- истакао је Ковачевић.
Одлуком о буџету за претходну годину планирани су приходи у износу од преко 544 милиона динара, али се на крају у општинску касу слило за око 28 мање што представља износ планиране донације УНОПС-а за социјално збрињавање породица који није уплаћен на рачун локалне самоуправе до краја 2022.
Са друге стране расходи су били пројектовани на износ од преко 658 милиона динара а потрошено је око 593. Како се наводи у предлогу одлуке мање остварени расходи и издаци се, између осталог, односе на изградњу и текуће одржавање путне инфраструктуре у износу од преко 1,5 милиона , затим трансфере за предшколско образовање за нешто више од 3,5, за установу културе од готово милион, на програм социјалне заштите из донација од око 29 и пројекат енергетске ефикасности у износу од око 3,3 милиона динара.
На седници општинског већа истакнуто је да у претходној години није било прекорачења извршења буџетских позиција.
Извор: Глас Подриња, В.Бошковић